tirsdag 5. april 2011

Båttur med snorkling, soling og kos på Ilha Grande!

Lørdag 26 mars våkna vi til nydelig sol. Magen kjentes bedre ut(de fleste av oss har slitt med enten løs eller hard mage..jippi..) Vi spiste frokost og gikk nedover til havna. Der stod det en stor trebåt som så ut som et slags sjørøverskip. Sola steikte på oss og vi fant oss fort en plass. Når båten var fylt opp av solbrune mennesker + oss kjørte vi av gårde på havet. Det var idyllisk. Havet glitret og sola skinte. Vi la oss ned for å slappe av og plutselig var vi på første stoppested. Her skulle vi snorkle. Vi kasta oss uti med snorkel og briller for å prøve å se noe under vann. Noen av oss så skilpadder, mens andre, slik som meg, så bare fisk (men det var jo fint det også, da) Når vi hadde snorkla en stund tuta det i ei fløyte og vi måtte opp i båten igjen for å kjøre videre til neste stopp. Noen av oss lå på dekk, mens andre lå framme i båten eller midt i. Jeg tror jeg snakker for alle når jeg sier at det var en herlig dag. Jeg fikk for første gang prøve snorkling, noe jeg syns var kjempegøy og noen fikk også sprengt ei grense med å hoppe fra båten og ned i havet. Lena skulle også hoppe fra båten, vi fikk til og med en gutt på båten til å holde henne i hånda, men Lena skulle ikke hoppe nei.. Så etter at hun hadde stått der i ganske så lang tid fant hun ut at hun ikke turte allikevel. Selv om jeg vet at hun egentlig ville! (ikke sant, Lena) Dagen varte fra morgen til ettermiddag, så etter å ha stoppet på ulike øyer for å enten spise, bade eller snorkle var vi på tur hjemover igjen, slitne etter en lang dag. Det var ikke en sky å se på himmelen hele den dagen og jeg tror aldri jeg har gått i bikini så lenge på en dag. Når det ble kveld var det enda varmt i lufta, så da var det godt å komme tilbake til hostellet hvor airconditionet var på og gjorde at lufta ble god å sove i.


- Sunniva :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar