tirsdag 5. april 2011

Barnehjemmet i Sucre.

I Sucre så jobbet jeg (Ida), Lena, Marit og Tonje på samme barnehjem, Pochonas hospital.
Egenlig skulle vi være med jenter fra 5-15, (Siden Bakketun støtter ANNA-prosjektet) men siden vi følte at vi ikke hadde nok språkferdigheter, så kunne vi få lov til å være med de fra 0-2 og 2-5.

Første dag på barnehjemmet startet med at vi alle besøkte de forskjellige aldersgruppene.
Vi fikk egentlig dårlig tid den første dagen, siden det var karneval, og hun vi skulle møte, kunne ikke møte oss før på ettermiddagen, men resten av dagene fikk vi god tid med barna.

De tre siste dagene var jeg og Lena, mest på besøk hos barna fra 0 -2 år, jeg syntes det var veldig spennende å jobbe der!

Jeg ble veldig sjokkert over hvordan forholdene var på barnehjemmet. Alt skjedde på et sted!
Matspising, leking på golvet, sove, skifte bleier ( eller håndkle, siden de ikke hadde bleier ), vasking av ungene, alt på et sted. På bildet nedenfor ser du at ungene leker på en matte.





 Her sitter jeg med ei 2 uker gammel jente, hun hadde forresten en tvilling. Sykt at foreldre kan forlate sine søte små barn, når de bare er 2 uker gamle!


 Han gutten her falt jeg utrolig mye for! Bare du løftet opp han og holdt han så smilte og ledde han. Digga han:D

På barnehjemmet leka vi med ungene, vi mata dem og ordna med de yngste barna. Jeg syntes det var kjempe spennede og gøy å være der, og jeg kommer aldri til å glemme dem..

Jeg syntes det var utrolig tungt å forlate ungene. En vet jo aldri hva som kommer til å skje med dem. Ungene som var på barnehjemmet er barn som skal bli adoptert. Så jeg håper at de kommer til å få en fin familie som bryr seg om dem og gir dem masse kjærlighet! :)

Ida L

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar